Barista

Som jag har nämnt tidigare i min blogg så skulle jag vilja utbilda mig till Barista
eller i alla fall kunna göra lite fler roliga kaffedrycker.

Baristamjölken

image889

Nu finns det en mjölk särskilt framtagen för alla konstnärer bakom cafédisken. Arla Baristamjölk har en fetthalt på 2,6 %, som visat sig vara optimal för att få fram ett krämigt, följsamt och fylligt skum. Det här är en mjölk framtagen av baristor för baristor. Erfarna kaffeproffs har skummat, luktat, smakat och tittat på mjölken. Resultatet är en lättarbetad, lagom söt mjölk som ger en sammetslen, blank yta av de finaste microbubblor. Allt för att lyfta fram kaffesmaken på bästa sätt. Naturligtvis innehåller den samma nyttigheter som vanlig mjölk. Den finaste råvaran inom CaféSverige finns i 1 l och 10 litersförpackning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0