Barista


Jag skulle vilja utbilda mig till Barista.

Barista är en bartender som tillreder kaffedrinkar av olika slag.

Jag skulle först och främst vilja utbilda mig till det för att sedan kunna göra massa goda och olika kaffedrinkar

image17

men även för att kanske kombinera det med annat jobb. Som jag känner nu så trivs jag med det jobb jag har, men man vet aldrig vad framtiden har att säga. En dröm är ju att ha ett eget café eller en egen kaffebar och då behövs ju en barista ;)

Det skulle vara kul att bjuda hem folk och kunna erbjuda en Espresso eller Caffe Latte av bästa kvalité i stället för vanligt kaffe. För visst låter det tråkig med vanligt kaffe när man kan få något så här gott och fint.

image18

En sådan här vill jag servera till fikan hemma hos mig

Vilken "kaffedrink" gillar du mest?

Jag föredrar Caffe Latte


Bilder från Google

Kommentarer
Postat av: Linda

åh det är roligare att dricka kaffe och liknande när det är mönster över ju :D

2007-10-24 @ 17:11:56
URL: http://traiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0