Lyckat Halloweenparty


Lyckat Halloweenparty

Halloweenfesten i lördags blev väldigt lyckad! Över förväntan faktiskt.
Men man mådde ju som man förtjänade dagen efter...

Det blev ganska så seriöst ändå.
Många kom i dräkter som kostat flera hundra, medan jag själv valde den lite enklare varianten.
Drog på mig svarta kläder och blinkande djävulshorn samt la en häftig make-up till det.
Hade ju i själva verket velat vara en liten pirat men då jag var sjuk dagarna innan fanns inte tid och ork att åka in och köpa nåt. Och det jag hade tänkt att beställa från nätet var slut eller för lång leveranstid men jag var nöjd ändå.

Bilder kommer senare.

Vi hade en hel del Halloween dekoration, så som pumpor, självlysande spindlar, en blinkande pumpa, pumpa girlander, skelett och spöken men även ljus och annan dekoration i orange och svart.
Allt för den rätta stämningen.

Och visst var det härlig stämning, hela kvällen...

Jag gjorde en dundergod bål som alla tyckte mycket om . Den bestod av jordgubbscider, fruktsoda, frysta jordgubbar och vodka, samt en ishand. Läskigt... men såå gott!

Prova, jag lovar, du kommer inte att bli besviken. I alla fall inte om du gillar jordgubbssmak...
Till det fanns det räksnittar som blev uppätna väldigt snabbt.

Till middagen serverades bakad potatis och marinerad fläskfilé. Till det fanns flera olika såser, samt vitlökssmör. Och en härligt god sallad och baugette.

Det blev en lång kväll och en fest som slutade sent efter midnatt, med god mat, god dryck och fantastiskt folk, utklädda till allt från djävular till Scream.

Ett lyckat Halloweenpart helt enkelt. Och en lyckad inflyttningsfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0