Dagens Lunch


Dagens lunch idag bestod av falukorv och stuvade makaroner samt sallad.

Jag har påbörjat Detox-kuren och då ska man bland annat tänka på vad man äter.

Man ska inte äta mindre på något sätt utan mer tänka på vad man äter.

Inte så mycket fet mat och socker utan mest frukt och grönt.

Så jag slevade på sallad så det stod härliga till och fick nöja mig med lite mindre av det goda.

Hittade ett recept på stuvade makaroner på Arlas hemsida.

Stuvade makaroner påminner mig om när jag gick på Dagis...

Finns inget bättre tillbehör till falukorven! Krämiga makaroner är en klassiker.    Stuvade makaroner    

                        Ingredienser                      

   

                        4 port                      

   5 dl makaroner
2 msk vetemjöl
4 dl mjölk
1 dl Arla Köket matlagningsgrädde
salt och peppar

                                   

                           Gör så här                         

      

Koka makaronerna enligt anvisning på förpackningen. Slå av vattnet i ett durkslag och häll tillbaka makaronerna i kastrullen. Rör ner vetemjölet. Tillsätt mjölk och grädde. Koka under omrörning 3-5 min. Smaka av med salt och peppar. Servera till stekt falukorv och en tomatsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0